Najczęsciej zadawane pytania (FAQ)

1. Odwiedziny pacjentów

W okresie wzmożonych infekcji górnych dróg oddechowych Zarządzenie Dyrektora może czasowo wstrzymać odwiedziny. W przypadkach wyjątkowych, tj. np. ciężki/terminalny stan pacjenta, kierownik oddziału lub lekarz dyżurny może zezwolić na odwiedziny osoby nie spełniającej żadnego z powyższych warunków, jednak w takim przypadku wymagane jest zachowanie wzmożonego reżimu sanitarnego oraz maksymalne ograniczenie kontaktu osoby odwiedzającej z innymi pacjentami.

2. Podstawowe informacje o prawach pacjenta

(na podstawie ustawy z dnia 6 listopad 2008 r. o prawach pacjenta  i Rzeczniku Praw Pacjenta.)

Pacjent ma prawo do:

  1. Udzielania świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej.
  2. Uzyskania informacji o swoim stanie zdrowia.
  3. Zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych.
  4. Prawo do tajemnicy informacji.
  5. Prawo do wyrażenia zgody na udzielanie świadczeń zdrowotnych.
  6. Prawo do poszanowania intymności i godności.
  7. Prawo do dokumentacji medycznej.
  8. Prawo do zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii/orzeczenia lekarza.
  9. Prawo do poszanowania życia prywatnego i rodzinnego
  10. Prawo do opieki duszpasterskiej.
  11. Prawo do przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie.

Szczegółowe informacje dotyczące ww. praw udostępniane są na prośbę pacjentom i ich bliskim przez pielęgniarkę oddziałową/koordynującą lub dyżurną. 

3. Zasady udostępniania dokumentacji medycznej

Wnioski można składać:

  • za pośrednictwem poczty Polskiej;
  • za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres dyrekcja@szpital-strusia.poznan.pl;
  • w Biurze Podawczym Szpitala blok D II piętro;
  • w Rejestracji Ogólnej, jeżeli udostępnienie dotyczy dokumentacji medycznej indywidualnej z poradni – historii zdrowia i choroby.

Wnioski o udostępnienie dokumentacji medycznej można składać osobiście w Biurze Podawczym (bud. A, 2 piętro) za pośrednictwem Poczty Polskiej lub poczty elektronicznej na adres. Dokumentacja medyczna udostępniana jest pacjentowi lub jego przedstawicielowi ustawowemu, bądź osobie upoważnionej przez pacjenta. W przypadku odbioru dokumentacji przez osobę inną niż pacjent, do wniosku o wydanie dokumentacji musi być dołączone pełnomocnictwo do wydania dokumentacji medycznej. Po śmierci pacjenta, prawo wglądu w dokumentację medyczną ma tylko osoba upoważniona przez pacjenta za życia. Szpital udostępnia uprawnionym dokumentację medyczną indywidualną, w szczególności historię zdrowia i choroby oraz historię choroby, a dokumentację zbiorczą jedynie w zakresie wpisów dotyczących pacjenta. Udostępnianie dokumentacji medycznej następuje w trybie zapewniającym zachowanie poufności i ochrony danych osobowych. Pierwszorazowo dokumentacja z danego pobytu udostępniana jest bezpłatnie. Za ponowne udostępnienie dokumentacji medycznej Szpital pobiera opłatę zgodnie z cennikiem obowiązującym w Wielospecjalistycznym Szpitalu Miejskim im. J. Strusia z ZOL SPZOZ. W przypadku odmowy wydania dokumentacji medycznej osoba wnioskująca zostanie poinformowana na piśmie wraz z podaniem przyczyny.


Odpłatność za dokumentację medyczną. Podstawa wyliczenia.

Maksymalne opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej w okresie od 01.09.2025 r. do 30.11.2025

*

Podstawa wyliczenia- wysokość przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale

1 strona wyciągu albo odpisu

1 strona kopii albo wydruku

Dokumentacja na elektronicznym nośniku danych

II  kwartał 2025 r. 8748,63 zł,  

Maks 0,002

przeciętnego wynagrodzenia

17,49 zł

Maks.0,00007

przeciętnego wynagrodzenia

0,61 zł

Maks. 0,0004

przeciętnego wynagrodzenia

3,49 zł

Załączniki