1. Odwiedziny pacjentów
W okresie wzmożonych infekcji górnych dróg oddechowych Zarządzenie Dyrektora może czasowo wstrzymać odwiedziny. W przypadkach wyjątkowych, tj. np. ciężki/terminalny stan pacjenta, kierownik oddziału lub lekarz dyżurny może zezwolić na odwiedziny osoby nie spełniającej żadnego z powyższych warunków, jednak w takim przypadku wymagane jest zachowanie wzmożonego reżimu sanitarnego oraz maksymalne ograniczenie kontaktu osoby odwiedzającej z innymi pacjentami.
2. Podstawowe informacje o prawach pacjenta
(na podstawie ustawy z dnia 6 listopad 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.)
Pacjent ma prawo do:
- Udzielania świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej.
- Uzyskania informacji o swoim stanie zdrowia.
- Zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych.
- Prawo do tajemnicy informacji.
- Prawo do wyrażenia zgody na udzielanie świadczeń zdrowotnych.
- Prawo do poszanowania intymności i godności.
- Prawo do dokumentacji medycznej.
- Prawo do zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii/orzeczenia lekarza.
- Prawo do poszanowania życia prywatnego i rodzinnego
- Prawo do opieki duszpasterskiej.
- Prawo do przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie.
Szczegółowe informacje dotyczące ww. praw udostępniane są na prośbę pacjentom i ich bliskim przez pielęgniarkę oddziałową/koordynującą lub dyżurną.
3. Zasady udostępniania dokumentacji medycznej
Wnioski można składać:
- za pośrednictwem poczty Polskiej;
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres dyrekcja@szpital-strusia.poznan.pl;
- w Biurze Podawczym Szpitala blok D II piętro;
- w Rejestracji Ogólnej, jeżeli udostępnienie dotyczy dokumentacji medycznej indywidualnej z poradni – historii zdrowia i choroby.
Wnioski o udostępnienie dokumentacji medycznej można składać osobiście w Biurze Podawczym (bud. A, 2 piętro) za pośrednictwem Poczty Polskiej lub poczty elektronicznej na adres. Dokumentacja medyczna udostępniana jest pacjentowi lub jego przedstawicielowi ustawowemu, bądź osobie upoważnionej przez pacjenta. W przypadku odbioru dokumentacji przez osobę inną niż pacjent, do wniosku o wydanie dokumentacji musi być dołączone pełnomocnictwo do wydania dokumentacji medycznej. Po śmierci pacjenta, prawo wglądu w dokumentację medyczną ma tylko osoba upoważniona przez pacjenta za życia. Szpital udostępnia uprawnionym dokumentację medyczną indywidualną, w szczególności historię zdrowia i choroby oraz historię choroby, a dokumentację zbiorczą jedynie w zakresie wpisów dotyczących pacjenta. Udostępnianie dokumentacji medycznej następuje w trybie zapewniającym zachowanie poufności i ochrony danych osobowych. Pierwszorazowo dokumentacja z danego pobytu udostępniana jest bezpłatnie. Za ponowne udostępnienie dokumentacji medycznej Szpital pobiera opłatę zgodnie z cennikiem obowiązującym w Wielospecjalistycznym Szpitalu Miejskim im. J. Strusia z ZOL SPZOZ. W przypadku odmowy wydania dokumentacji medycznej osoba wnioskująca zostanie poinformowana na piśmie wraz z podaniem przyczyny.
Odpłatność za dokumentację medyczną. Podstawa wyliczenia.
Maksymalne opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej w okresie od 01.09.2025 r. do 30.11.2025
*
Podstawa wyliczenia- wysokość przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale |
1 strona wyciągu albo odpisu |
1 strona kopii albo wydruku |
Dokumentacja na elektronicznym nośniku danych |
II kwartał 2025 r. 8748,63 zł, |
Maks 0,002 przeciętnego wynagrodzenia 17,49 zł |
Maks.0,00007 przeciętnego wynagrodzenia 0,61 zł |
Maks. 0,0004 przeciętnego wynagrodzenia 3,49 zł |