Dział Nadzoru Medycznego

Lokalizacja:

Budynek D, piętro 2, pokoje 224, 225, 226, 227, 240

Kierownik:

mgr Magdalena Gałecka

email: mgalecka@szpital-strusia.poznan.pl

Zadania Działu:

  • Prowadzenie spraw związanych z ruchem chorych, przygotowywanie dziennego zestawienia przyjęć i wypisów.
  • Prowadzenie spraw związanych  ze statystyką medyczną, elektroniczną ewidencją  pacjentów.
  • Przygotowywanie ofert do Narodowego Funduszu Zdrowia na realizację świadczeń zdrowotnych.
  • Sporządzanie ofert do innych niż Narodowy Fundusz Zdrowia (NFZ) instytucji  na  realizację świadczeń medycznych (Ministerstwo Zdrowia, Urząd Miasta i inne).
  • Negocjowanie w sprawie zawierania umów o świadczenia medyczne z NFZ oraz z innymi podmiotami zewnętrznymi.
  • Prowadzenie i ewidencja umów z Narodowym Funduszem Zdrowia, Ministerstwem Zdrowia, Jednostkami Samorządu Terytorialnego. Przekazywanie kopii umów komórkom organizacyjnym, w których wykonywane są świadczenia zdrowotne będące przedmiotem umowy.
  • Prowadzenie sprawozdawczości w formie raportów statystyczno-medycznych z realizacji wszystkich  kontraktów zawartych z Narodowym Funduszem Zdrowia, przekazywanie sprawozdań do Wojewódzkiego Oddziału Wielkopolskiego NFZ.
  • Nadzorowanie prawidłowego i terminowego sporządzania obowiązujących sprawozdań przez oddziały, pracownie i poradnie oraz organizowanie narad i instruktaży w tym zakresie .
  • Prowadzenie spraw związanych z archiwizowaniem dokumentacji medycznej oraz jej udostępnianiem podmiotom i organom uprawnionym na podstawie odrębnych przepisów. ( NFZ, Policja, ZUS, Sąd, Prokuratura itp.)
  • Prowadzenie sprawozdawczości w zakresie wymaganym i niezbędnym przez podmioty uprawnione do ich pozyskania na podstawie odrębnych przepisów oraz udostępnianie  właściwym organom analiz, zestawień oraz danych o udzielanych świadczeniach zdrowotnych (Główny Urząd Statystyczny , Wielkopolskie Centrum Zdrowia Publicznego itp.)
  • Opracowanie cennika usług medycznych oraz jego aktualizacja w miarę potrzeb w porozumieniu z Działem ekonomiczno-finansowym oraz z komórkami organizacyjnymi realizującymi świadczenia medyczne.
  • Sporządzanie sprawozdań kwartalnych dot. wykonania kontraktów.
  • Zawieranie umów z podmiotami zewnętrznymi – podwykonawcami w drodze postępowania konkursowego zgodnie z wymogami NFZ w oparciu o materiały konkursowe NFZ.
  • Przygotowywanie i zawieranie umów z podmiotami zewnętrznymi korzystającymi ze świadczeń realizowanych przez WSM im. J. Strusia z ZOL. SPZOZ na podstawie wniosku jednostki.
  • Załatwianie całokształtu spraw związanych z przyjmowaniem do szpitala osób nieubezpieczonych.
  • Współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Rodzinie.
  • Podejmowanie starań o umieszczenie pacjenta Zakładzie  Opiekuńczo – Leczniczym na wniosek pacjenta, jego rodziny lub lekarza prowadzącego.
  • Weryfikacja wzorów formularzy dokumentacji medycznej na zgodność z wymaganiami prawnymi.
  • Sporządzanie miesięcznych zestawień dla potrzeb Działu Finansowo – Księgowego.
  • Nadzór nad prawidłową realizacją zapisów umów kontraktowych zawartych z NFZ (zgodnie z obowiązującymi przepisami).
  • Nadzorowanie i wprowadzanie zmian potencjału Świadczeniodawcy w systemie SZOI (System Zarządzania Obiegiem Informacji).
  • Wdrażanie rozwiązań systemowych w zakresie ewidencjonowania usług medycznych w systemie informatycznym Szpitala.
  • Nadzór medyczny i monitorowanie danych medycznych w systemie informatycznym zgodnie z zakresem świadczeń komórki organizacyjnej Zakładu


Sekcja Kontraktowania, Monitorowania i Rozliczeń: 

tel 61 8739 099 / 313

kierownik  mgr Agnieszka Prusak

Zespół:

mgr Magdalena Dominiak

Monika Dziurla

mgr Anna Janowska

mgr Beata Karpa

mgr Łukasz Konkiewicz

mgr Magdalena Małachowska

mgr Karolina Osior

mgr Katarzyna Rosińska

Lucyna Szymczak

mgr Agnieszka Szymendera

Sekcja Statystyki i Ruchu Chorych:

tel.: 61 8739 301

Anna Gruszczyńska

mgr Katarzyna Kramkowska

Pracownicy socjalni:

tel.: 61 8739 078

Anna Ratajczak-Biedna

Magdalena Urbaniak

Archiwum Medyczne:

tel.: 61 8739 020 / 214

Bogumiła Dubiał